top of page

YOUR BRAND

Stel.. jouw regio, stad of bedrijf.. als een bekend en sterk A-merk

Wat is 'branding'?

Het Engelse woord 'brand' staat voor 'merk'. En de term 'branding' betekent (alle activiteiten  rondom het) het creëren van sterke merken.

 

Veel van de bekende merken die we kennen zijn A-merken. Of dit nu in de supermarktschap is of in een auto showroom, de A-merken zijn duurder en vaak hoger in kwaliteit dan de andere merken. Maar ook B-merken kunnen hele sterke merken zijn (zie ACTION, H&M, Aldi, easyJet en Zeeman). 

 

Als je een logo en merknaam hebt wil nog niet zeggen dat je een A-merk bent. Dat gaat namelijk niet vanzelf. bureau voor vernieuwing is ervaren in het ontwikkelen en vergroten van de kracht van A-merken. Met ervaring bij internationale sport merken en gerenommeerde leisure bedrijven.

Waarom 'branding'?

Eigenlijk is de betere vraag: waarom is het belangrijk om een sterk merk te zijn?

 

Het is belangrijk om een sterk merk te zijn zodat door de naamsbekendheid en het positieve gevoel dat de naam, het logo en de producten oproepen, men eerder bereid is te kiezen voor dat merk. 

​

Bij twijfel (in de supermarkt of bij het online  oriënteren) wordt eerder voor een sterk merk gekozen. Soms versterken de prijs, verpakking en productclaims de wens om te kiezen voor dat merk.

 

Ook in de keuze tussen sterke A-merken als Albert Heijn en Jumbo, Mercedes of BMW, de Efteling of Europapark, Van der Valk of McDonalds, tellen in de afweging alle merk-elementen mee. 

Hoe zorg je nu dat je opvalt tussen alle campings, hotels, attractieparken, bungalow-parken, groepsaccommodaties, jachthavens etc. ? Tja natuurlijk door je met SEA hoog in de Google zoekresultaten in te kopen maar vooral door je in wat je doet (online en off line) te onderscheiden op een manier die aanspreekt.

 

En ja dat is erg subjectief. Niet alle mensen houden van hetzelfde. Al blijven er uitzonderingen zoals IKEA, Volkswagen en McDonalds. 

Wat te denken van Fletcher, van der Valk, Waldorf Astoria, Roompot, @Leisure, Sunweb, Center Parcs, Droomparken, Librije's Hotel, Beerze Bulten, Stadshaven Medemblik of Keukenhof of de Nieuwkoopse Plassen?

 

Al deze namen zijn merken. Succesvolle sterke merken in leisure. Dat vinden hun klanten, gasten, eigenaren of bezoekers. Maar niet iedereen zou voor hen kiezen. Dat is ook de opgave: zorgen dat je voor de afnemers van je product een sterk merk wordt. Dat zij je kennen en enthousiast zijn. 

Hoe zorg je nu

dat je voor jullie kiezen?

Branding

regions, companies and products

bureau voor vernieuwing helpt

jullie toekomstbestendig te maken. â€‹

​

Met de opdrachtgever stellen wij de onderscheidende merkwaarden vast en bouwen op dat fundament het merk op. Dus welke producten er bij horen, welke medewerkers, welke gasten/klanten etc..

 

Dat doet bureau voor vernieuwing voor opdrachtgevers uit de retail, zakelijke dienstverlening, leisure en (semi) overheid.

​

De start is altijd de DNA van de locatie, regio of het bedrijf. En het beoordelen of het DNA nog voldoende kracht heeft om als merkwaarden te gaan fungeren.

 

Vaak zijn nieuwe waarden nodig. Waarden die zorgen dat klanten/gasten begrijpen en waarderen waar het bedrijf of de bestemming voor staat.  

​

Zodat men liever zaken met jullie doet, liever jullie producten koopt of liever naar jullie streek of bedrijf gaat.

 

En dat ze daar voor jullie (als sterk merk) daar ook een hogere prijs voor over hebben en eerder bestellen of boeken. En met een hogere tevredenheid over het aanbod en de dienstverlening.

Het creëren van merk-concepten is ons werk.

bureau voor vernieuwing biedt onderscheidende en gewaardeerde concepten. 

bottom of page